איך לפתח שיח פנימי חיובי?

הראש של רובנו מלא בשיח פנימי שלילי.

לגבי עצמנו (איך אנחנו מתנהגים, במה נכשלנו, במה אנחנו פחות מאחרים)

לגבי המראה שלנו

לגבי יכולותינו

לגבי העתיד ("מה יהיה אם…" ו"מה יהיה אם לא…??")

לגבי העבר ("מה היה יכול להיות אם רק…? ")

בכעס על אלו שפגעו בנו, בוויכוחים דמיוניים עמם ובשיח איתם או עליהם שמהותו נקמה.

יש כאלו שאצלם העוצמה סבירה ויש איזון בריא בין השלילי לחיובי, אבל אצל רבים מספור אין כל איזון. מחשבותיהם אינן נותנות מנוח, יוצרות כאב עצום ותקיעות ופוגעות מרות בביטחונם העצמי.

זוהי למעשה הסיבה לכך שהיום כה רבים "בורחים" למסכים, סמים, אלכוהול וכדורים.

רק לא להישאר לבד עם המחשבות!!

אז מה עושים?

1. תיוג המחשבה

כאשר עולה מחשבה לא נעימה, הדבר הראשון שניתן לעשות כדי להפחית את עוצמת הרגש שהיא מעוררת ואף להשתחרר ממנה לחלוטין במקרים מסוימים, זה להצביע עליה ולומר לעצמכם מה קורה.

לדוגמה, "הנה שוב מגיע הפחד", אני שוב מנהלת את השיח המיותר הזה במחשבותיי", "אני שוב מדמיינת את התסריט הגרוע ביותר לגבי העתיד" (אני אכשל, יצחקו עלי, זה לא יקרה וכד').

כמובן שחשוב לעשות זאת ללא שיפוט עצמי על כך שהמחשבה עלתה.

התיוג יוצר הפרדה ביניכם לבין המחשבה ומאפשר לכם להבחין שזוהי מחשבה בלבד, לא עובדה.

2. השבת תשומת הלב לרגע ההווה

כשאתם מבחינים במחשבות לא רצויות, כמו למשל, מה היה יכול להיות אחרת, מה עשה לי האקס, מה עלול לקרות וכד', הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא להשיב את תשומת לבכם בעקביות לרגע ההווה.

כיצד?

באמצעות תשומת לב לנשימה אחת מתחילתה ועד סופה, תשומת לב לקולות שסביבכם או התמקדות במשהו שאתם רואים לנגד עיניכם, לרגע או כמה רגעים.

המחשבות הלא נעימות עלולות לעלות שוב מייד לאחר התרגול, אבל אם תשיבו את תשומת לבכם בעקביות לרגע ההווה עוצמתן תדעך ובסופו של דבר הן יעלמו.

3. הטלת ספק במחשבה

אם המחשבה שלי אומרת שאני לוזרית חסרת תועלת ואני מאמינה לה, לא יעזור שרק אשיב את תשומת לבי לרגע ההווה.
במקרה כזה כדאי לבחון באופן אקטיבי היכן המחשבה שגויה.

"אני תמיד נכשלת", "אף גבר לא רוצה אותי", "המצב של כולם טוב משלי".

כדי למצוא הוכחות לכך שמחשבות כאלה אינן נכונות צריך נכונוּת לראות את החיובי.

לא אחת אני נתקלת באנשים שאינם מוכנים לראות את החיובי ורק מחפשים להעצים את השלילי, מתוך תקווה שמישהו יבחין באומללותם ו"יתקן" עבורם את המצב כבמטה כסף.

אך מכיוון שדברים לא עובדים ככה, כשהם מתעקשים להתמקד בשלילי, הם רק חשים גרוע יותר לגבי עצמם.

4. שימוש במנטרה חיובית

מנטרה חיובית יכולה לסייע לשנות תפישה פנימית. אבל כדי שמנטרה תעבוד היא צריכה להרגיש לנו אמיתית.

לכן, אם מישהי לא אוהבת את איך שהיא נראית, לא יעזור אם היא תאמר לעצמה "אני מהממת".

אבל אם במקום זאת היא תאמר לעצמה "מיום ליום אני הופכת קורנת ומושכת יותר ויותר" זה בהחלט יכול לעבוד.

כשמשתמשים במנטרה חשוב לא להכניס את המילה לא. לא כדאי למשל לומר, "מיום ליום אני נגעלת יותר ויותר מממתקים" 🙂

במקרה כזה ניתן לומר, "מיום ליום המשיכה שלי למזונות טבעיים ובריאים מתעצמת עוד ועוד."

מי שסובל מעכבות חברתיות יכול לדמיין חומה בתוכו, כזו שמאחוריה נמצאים כל הכישורים החברתיים הדרושים לו, ולומר לעצמו משהו כמו, "החומה שבתוכי הולך ומתמוססת מרגע לרגע, הופכת דקה ושקופה", ולדמיין אותה מתפוררת ונעלמת, אולי באוויר הפתוח, ואולי הופכת למשהו זוהר נעים וטוב הנספג במחזור הדם.

אלו כמובן רק רעיונות. אתם יכולים לשחק עם העניין הזה בהתאם לצורכיכם.

אפשר לשים תזכורת בטלפון עם המנטרה שיצרתם פעם ביום בשעה קבועה, ולרגע להתרכז במנטרה שיוצרת תקשורת ישירה וחיובית עם תת-המודע.

5. שחרור מכאב פיזי

דבר מדהים שגיליתי כבר מזמן אך שבכל פעם מפתיע אותי מחדש ביעילותו, זה השחרור התודעתי שיוצר גוף נינוח, משוחרר ורגוע.

כשיש לי כאבים בגוף וכולי תפוסה, המחשבות הלא נעימות צוברות תאוצה.

וכאשר הגוף נינוח ומשוחרר, פתאום החשיבה חיובית הרבה יותר.

אני מאוד אוהבת לעשות ספורט ובשבילי אימונים הדורשים סיבולת לב-ריאה עושים את העבודה הכי טוב ברמה של לשחרר רעלים רגשיים (למרות שאני מתה גם על יוגה).

אבל אם אתם לא בעניין של ספורט, גם טיפולי מגע, כגון שיאצו, מסאז' או דיקור, יכולים לסייע.

ומה עוד?

יש עוד המון דברים שניתן לעשות כדי לפתח שיח פנימי חיובי, להאמין בעצמנו, להשתחרר מסטרסט, משיפוט עצמי ולחוש שלווה ואהבה עצמית.

אך עבודת עומק שפותרת דברים מהשורש ומאפשרת לשנות מהייסוד דפוסים הרסניים, היא המפתח לחיוביות, לאהבה עצמית, ולתוצאות שנשמרות לאורך זמן.

ולכן, היום, לכבוד השנה החדשה שתכף מתחילה, אני רוצה לספר לכם על הקורס שלי "האנטומיה של השלמות העצמית", שנותן מענה בדיוק לכך.

(לא, לא חייבים טיפול פסיכולוגי ארוך שנים, ובמקרים רבים זה אפילו מיותר…)

מדובר בקורס דיגיטלי בן 10 שיעורים מקיפים הכולל ליווי אישי שלי, שנוגע בנקודות ההכרחיות ליצירת אהבה עצמית אמיתית, שלווה פנימית ופיתוח חוסן נפשי.

הקורס כולל ליווי אישי צמוד ממני וגם פגישת ייעוץ אישית 1:1!! (בונוס שנכלל בתחילה כהטבה ונוסף לקורס כחלק אינטגרלי, ללא תוספת תשלום, לאור בקשות הנרשמים:)).

כרגע הקורס מוצע במבצע מדהים לקראת השנה החדשה ואת כל הפרטים עליו תוכלו לקרוא כאן…

-:-

שתהיה שנה חיובית ומופלאה 🙂
באהבה,
שרון

אהבתם? מוזמנים לשתף
השארת תגובה