איך לאהוב את עצמך ללא תלות בנסיבות?

אצל רוב בני האדם אהבה עצמית היא לא עניין של שחור ולבן. רובנו יודעים מהן המעלות שלנו ורוב הזמן מרגישים טוב עם עצמנו.

אבל הבעיה מתחילה כשמשהו קורה ומערער לנו את הביטחון העצמי מן הייסוד. זה יכול לקרות בזוגיות, כשאת מתחילה להרגיש ומייד מאבדת את הביטחון או חושבת שאת לא מספיק טובה עבור זה שאת רוצה.

זה יכול לקרות בעבודה, כאשר את כל הזמן מסתובבת עם התחושה שעוד רגע יגלו את האמת על יכולותייך ויפטרו אותך לאלתר.

או במצבים חברתיים, כשאת מרגישה שאת משעממת או לא מספיק חכמה ופוחדת להתבטא באופן חופשי פן סודך יחשף בפני כל העולם.

יש כאלה שלמרות כל מה שהשיגו, ולמרות שמי שיביט מהצד יחשוב שהם מפוצצים בביטחון עצמי, מרגישים שהם אף פעם לא מספיק טובים.

ויש שעבורן העניין נסוב סביב משהו לא מושלם במראה, פגם קטן בדיבור, או כל דבר אחר שהן מאמינות שאנשים ידחו אותן בגללו. הן לא רואות כמה הן מדהימות למרות העניין חסר המשמעות שאף אחד חוץ מהן אינו רואה, וגם אם כן, לא מייחס לו כל חשיבות.

בסופו של דבר ניתן לומר שהאהבה העצמית של רובנו תלויה בגורמים חיצוניים, וכשאלה משתנים הכל מתמוטט כמו מגדל קלפים!

אז מה את יכולה לעשות עוד היום כדי להרגיש טוב עם עצמך ללא תלות בנסיבות?

1. להתמקד במציאות שמולך במקום בסרטים הרעים שבראשך – רוב האנשים כל-כך עסוקים בחשש שלהם מדחייה וכישלון שהם כל הזמן מדמיינים את התסריט הגרוע ביותר: איך צוחקים עליהם, דוחים אותם, כל מילה תמימה נתפשת כעלבון, וכשמחמיאים להם הם לא מאמינים שזה נכון.

למעשה, הם חיים במציאות ההזויה שבראשם ולא רואים את המציאות שמולם!

אם זה מה שאת מרגישה, הצעד הראשון שתוכלי לעשות כדי לצאת מהראש הוא להתחיל להביט במה שעומד מולך ולהקשיב באמת.

כשמישהו מדבר אליך הסתכלי בעיניו, הקשיבי לטון קולו, שימי לב למגעו והקשיבי למילותיו. אל תנסי לפרש את יחסו אליך ואל תמציאי סיפורים על מה שלדעתך עומד מאחורי הנאמר. במקום זאת, פשוט תני לעצמך לחוות.

וכשעולה בך מחשבה לא נעימה בדקי האם ישנן עובדות שמגבות את דברייך או שאת סתם מדמיינת דברים מתוך פחדייך.

כמו כן, זכרי שלא כל העולם נסוב סביבך! חלק מהדברים שאנשים עושים זה מתוך המצוקה שלהם.

למשל, חברה עלולה להתרחק כי היא עוברת תקופה קשה ולא בגלל שהיא לא מתעניינת בך. או שאולי בן-זוגך אומר לך שוב ושוב כמה קשה לו אבל את לא באמת שומעת את דבריו, כי עסוקה בכך שאינו מביע מספיק אהבה.

2. להיזכר מי את באמת – סיבה נוספת לכך שרבים מרגישים שהם לא מספיק טובים היא שהם לא יודעים מי הם מעבר למראה החיצוני ולהישגים, כך שאם לא השיגו דבר כזה או אחר או שאינם נראים כמו דוגמנים, הם אוטומטית מרגישים נחותים.

למעשה כל אחד מאתנו הוא חלקיק מושלם של הבריאה. אנחנו לא נולדים פגומים וחסרים ואין לנו צורך לרדוף כל החיים אחר הישגים כדי לסמן עוד וי בתקווה שזה יגרום לנו לחוש שווים.

אבל את זה לא ניתן להבין בשכל, שכן הדרך לחוש את השלמות שבתוכנו היא מעבר לחשיבה. אחד הדברים שמשפיעים מהותית על תחושת הערך העצמי זו היכולת להשקיט את התודעה מכל הקשקשת הבלתי פוסקת שתמיד מספרת לנו מה חסר לנו לעומת אחרים.

כדי להתחיל בכך עוד היום עצרי עתה לרגע ותני את מלוא תשומת לבך לנשימה אחת מתחילה ועד סופה.

נכון, זה לא יפתור את כל בעיותייך, אבל אתנחתא כזו כמה פעמים ביום, במקום ניסיון מתמיד לקבל אישורים, תיצור שקט פנימי ותוביל להכרת העצמי האמיתי.

3. להתעסק בעיקר במקום בתפל –  רבים לא באמת חיים את החיים, במקום להתעסק בקידום מטרותיהם ולעשות דברים שעושים להם טוב, הם מתעסקים במיליון ואחד דברים חסרי משמעות.

באיך אחרים אמורים להתנהג (במקום באיפה הם צריכים להשתנות ובהצבת גבולות), במה שנעשה להם בילדות, במה היה יכול להיות אם רק…, בלקונן על מה שאין ולבכות על כך ששום דבר לעולם לא יסתדר, בהלקאה עצמית על משהו לא בריא שאכלו, במעקב אחר אחרים ברשתות החברתיות, או בשיפוט מחמיר ולא מציאותי כלפי עצמם.

וכשאנו מתעסקים בעניינים קטנוניים, אנחנו חיים חיים קטנים ומרגישים קטנים. כשאנו עסוקים בשטויות, אנחנו לא מפוקסים על מה שאנחנו רוצים ולפיכך מתקשים להשיג זאת. והכישלון בתורו מגביר את התחושה שאנחנו לא מספיק טובים.

-:-

אם תקפידי ליישם את הדברים שהסברתי לעיל זה יאפשר לך להתניע שינוי ולהתחיל להרגיש מלאת ביטחון ומאושרת ללא תלות בנסיבות.

אבל אם את רוצה לא רק להתניע, אלא ליצור שינוי של ממש בחייך זה לא יספיק. להרגלים הרעים ולמחשבות המקטינות יש דרך משלהם לחזור ולהשתלט על התודעה ולהשאיר אותנו קטנים, מפוחדים ואומללים.

לשם כך יצרתי את "האנטומיה של השלמות העצמית", קורס מקוון מקיף הכולל תמיכה אישית בו תלמדי כיצד להשתחרר מהכבלים ולחיות בשלווה ובביטחון עצמי אמיתי.

בקורס תקבלי כלים שיסייעו לך להשתחרר מעול העבר, מפחדים, ומהתחושה שאת לא מספיק טובה.

ב-10 שיעורים מעמיקים תחשפי לכלים מדויקים שיתוו בפניך את הדרך לחופש, לאהבה עצמית ולשלווה נפשית אמיתית.

לכל הפרטים על המבצע המדהים שישנה את פני הדברים…

שלך,
שרון

נ.ב. תכני הקורס מיועדים לנשים וגברים כאחת.
נ.נ.ב. בקישור תוכלי לקרוא גם את חוויות המשתתפים בקורס…

אהבתם? מוזמנים לשתף
השארת תגובה