איך להתאהב באיך שאת נראית?

כמי שכבר מגיל 8 התחילה להטיל ספק באיך שהיא נראית (בעקבות כך שאנשים שונים, רובם ילדים, לא הורי, אמרו שאחותי התאומה יפה ממני), ובגיל ההתבגרות סבלה מהצקות בשל המראה וחשבה שהיא ממש מכוערת, גם אני האמנתי שנים רבות שאם הייתי יפה יותר הכול היה בא על מקומו בשלום.

אף שכבר מתקופת הצבא התחלתי לקבל פידבקים מגברים ולהרגיש הרבה יותר טוב עם עצמי, זמן רב נותר פער בין תפישתי העצמית לבין איך שאחרים ראו אותי, ובמשך שנים תהיתי איך זה שגברים שווים (בעיניי) רוצים אותי.

היום בגיל 50 אני יכולה לומר שאף שאני רחוקה מלהיראות מושלם, אני סוף-סוף שלמה עם המראה שלי.

בעבודתי אני נתקלת בהמון נשים, חלקן יפות, אחרות מקסימות, נעימות ונאות, שמרגישות שאינן יפות מספיק ושאין סיכוי שמשהו ירצה אותן, ומכירה ילדים ובני-נוער שחשים שלא בצדק שאינם יפים מספיק ומרגישים פחותים בשל כך.

אז נכון, מדובר בנושא מורכב שקשור במידה רבה לנושא עמוק ממנו – הערכה ואהבה עצמית – ובכל זאת, היום אני רוצה להציג בפניכן (או בפניכם) 16 טיפים שיסייעו לכן לאהוב את גופכן ואת המראה שלכן הרבה יותר כבר עתה!

1. נקי את הפיד מכל מה שגורם לך להרגיש לא טוב עם עצמך וגופך! אם בכל פעם שאת פותחת את פייסבוק או אינסטגרם את נתקלת בתכנים שמסיבה כלשהי גורמים לך להרגיש שאת לא מספיק יפה, רזה או חטובה, או שהחיים שלך הם נפילה, הפסיקי לעקוב אחריהם!

יכול להיות שאת אומרת לעצמך שזה מדרבן אותך להשתנות אבל ניסיון לשינוי שנובע מכאב ושלילה עצמית לא יצלח. זה בסדר לעקוב אחר מישהי שנראית טוב או מדברת על אורח חיים בריא, אבל רק אם זה מעורר בך השראה אמיתית ומרחיב את לבך.

2. אל תנסי להכריח את עצמך לאהוב איבר שאינך אוהבת – כדי לאהוב את עצמך את לא צריכה לאהוב כל איבר ואיבר בגופך! הציפיה הזו אינה מציאותית ואינה הכרחית על-מנת שתאהבי את עצמך.

גם אם אינך אוהבת את מראהו של איבר מסוים, את עדיין יכולה להתמקד בתכונות הטובות שלו (לדוג' הוא נעים, אֶרוגני או חזק ובריא).

3. קחי לתשומת לבך פידבק של אחרים ובעיקר של בני המין השני – נשים רבות מלבות את שנאתן העצמית כאשר בכל פעם שהן מקבלות פידבק חיובי לגבי המראה שלהן הן שוללות זאת כמילים שנאמרו סתם או מתוך אינטרס. כדי לדעת אם הפידבק אמיתי הסתכלי בעיני האחר ותוכלי להבחין האם דבריו כנים.

זה כן משנה לדעת שגברים נמשכים אליך וחושבים שיש לך גוף יפה למרות מה שאת חושבת על עצמך!

4. חשבי על אנשים שאת אוהבת ומעריכה שאינם בעלי מראה מושלם – מניסיון אני יודעת שקשה לשבור את ההזדהות עם האמונה שמראה הוא המפתח לאושר, ולכן איני מצפה שסעיף זה והבא אחריו יגרמו למהפך בתפישתך העצמית. עם זאת, אני חושבת שכדאי להזכירם לעצמך מפעם לפעם כדי לעשות בדיקת מציאות.

ערכי רשימה של לפחות 5 אנשים שאת אוהבת, מעריכה ואף נושאת אליהם עיניים, שאינם בעלי מראה מושלם, אך שלמרות זאת הינם יפים/מקסימים או מושכים בעינייך.

5. חשבי על נשים מצליחות ו/או שיש להן זוגיות טובה למרות שאינן מושלמות – אם את מאלה שמתעקשות ש"רק אם…" (היה לך ציצי יותר גדול/קטן יותר, שיער בלונדיני, עור חלק, או שהיית רזה ב-5 ק"ג) גבר שווה היה רוצה אותך, חשבי על נשים שאת מכירה שאינן יפיפיות (או שהינן נאות בלבד) שיש להן זוגיות מאושרת עם גבר מוצלח, או על נשים מצליחות ומוערכות בעלות מראה ממוצע.

בהקשר זה, לאחרונה נתקלתי במאדי המדהימה (בעלת ערוץ הכושר הנערץ עלי Madfit עם מעל 3 מיליון עוקבים!!) המספרת על חוסר הביטחון הגדול שלה, אותו אני מכירה היטב (צפי כאן בקישור מדקה 15:30).

6. היזהרי מלתלות את אושרך בפרוצדורות קוסמטיות – אני לא נגד ניתוחים או פרוצדורות קוסמטיות אחרות. בעצמי עשיתי ניתוח אף, אבל זה היה לקראת גיל 35 לאחר שלמדתי לאהוב את איך שאני נראית ולמדתי גם שיש גברים שאוהבים אותי ואת המראה שלי למרות חסרונותיי.

7. הזיני את הגוף בדברים שטובים לו וגם בכאלה שנעימים לו – חשוב להזין את הגוף במזון בריא שעושה לך טוב. עם זאת, קל להפוך אובססיבית ולשנוא את עצמך בכל פעם שאכלת משהו שנחשב לא בריא. הסוד שאני גיליתי לפני 28 שנה, כשהשתחררתי כליל מהפרעות האכילה מהן סבלתי, הוא שאם כל יום אשלב בתפריט את הדברים שבסופו של דבר מפילים אותי, לעולם לא אצטרך לזלול מהם בצורה מוגזמת.

8. השיגי שחרור מעיסוק אובססיבי במשקל ובאוכל – כדי להרגיש בנוח עם גופך חשוב שתשתחררי מהתעסקות בלתי פוסקת במשקל ובאוכל שגורמת לשנאה עצמית ולרצון מתמיד להיראות אחרת. מכיוון שזה נושא כבד משקל בפני עצמו, אני מזמינה אותך להוריד את מדריך סודות הדיאטה המוצלחת שלי כאן בקישור… (במייל שתקבלי תמצאי את המדריך וקישור לעוד כמה כתבות חשובות שלי בנושא).

9. שמרי על גוף חזק ובריא – אהבה לגוף מגיעה לא רק מאהבה למראהו אלא גם מתחושת הבריאות הנובעת ממנו וממה שהוא מסוגל לעשות. אני, למשל, ממש גאה בגופי שדווקא היום הוא חזק מתמיד!

שלבי בחייך פעילות גופנית בכל צורה שהיא: ספורט, ריקוד, הליכה או טיולים בטבע. ואם אינך מוצאת שום פעילות גופנית שאת אוהבת, התמקדי בתחושה הטובה שמקנה לך הפעילות שבחרת. (כמובן שזה צריך להיות במידה ובהתאם ליכולותייך).

10. טפלי בעכבות המיניות שלך – היבט נוסף של אהבת הגוף נובע מההנאה שהוא יכול להעניק לנו. לכן, אם את סובלת מעכבות מיניות מצאי דרך לטפל בכך על-מנת שתוכלי ליהנות מהמיניות שלך.

11. אל תעשי (!) עבודת מראה – אחת העצות המיותרות שמצאתי בהקשר לאהבת הגוף היא לעשות מה שנקרא "עבודת מראה". כלומר, לעמוד מול הראי עירומה ולשבח את גופך.

אם יש חלקים בגופך שאינך אוהבת ומתבאסת בכל פעם שאת נתקלת בהם במראה, במקום להסתכל עליהם שוב ושוב בזוית הכי פחות מחמיאה שיש, הביטי על גופך בתאורה מעומעמת שתאפשר לך ליהנות ממנו מבלי לראות את כל הפגמים הקטנים שאף אחד חוץ ממך ממילא אינו רואה.

לשם כך החליפי את הנורה במקלחת/חדר השינה בנורה חלשה או עם דימר, כך שכאשר את מוצאת את עצמך מול המראה  החוויה תהיה נעימה ומספקת.

12. הפסיקי לדבר אל ועל עצמך בצורה פוגענית – אמירות, כמו "אף גבר נורמלי לא ירצה מישהי עם ירכיים כמו שלי" זו הלקאה עצמית, מוגזמת ומנותקת מהמציאות!

אם בצעת את סעיף 5 (רשימה של נשים לא מושלמות שהן מצליחות ו/או שיש להן זוגיות טובה) מן הסתם כבר ברור לך שיש הרבה גברים שווים שאוהבים נשים לא מושלמות! (בשל מי שהן, שזה למעשה הרבה יותר חשוב ממראה מושלם!!!)

דברי אל ועל עצמך ואברי גופך כאל מישהו שאת אוהבת, לא בהוקעה ובשנאה. את לא צריכה לומר שהאיבר שאינך אוהבת יפה, ההימנעות מהוקעתו לבדה תתחיל לשנות את תחושתך.

13. הימנעי מלדוש בחסרונותייך, בפרט עם בן-הזוג – זה אך טבעי לשתף את בן-זוגך בכך שאינך אוהבת חלקים מסוימים בגופך, אך אם את שוב ושוב אומרת לו דברים כגון: "מה, לא מפריע לך שאני ככה?" או "בטח היית רוצה שיהיה לי ציצי כמו שלה", זה מיותר ופוגעני כלפי עצמך!

14. הרחיקי או שימי גבולות לאנשים שגורמים לך להרגיש לא טוב עם גופך – חשוב שבן-זוגך יהיה מישהו שאוהב את גופך על-אף חסרונותיו, ואם יש לך בן-זוג שיורד עליך דעי שזה מאוד מאוד חמור.

אולי את מצדיקה אותו ואומרת לעצמך שדבריו הם אך שיקוף המציאות, אבל אני יכולה להבטיח לך שאת לא צריכה להיות מושלמת כדי שמישהו יאהב אותך וימשך אליך.

ואם אחרים סביבך מעירים לך על המראה למדי לשים להם גבולות.

15. עשי צילומי תדמית מקצועיים – צילומי התדמית שעשיתי עבור העסק שלי גרמו לי להבין שזו חוויה שכל אחת חייבת לעצמה! נכון שביום-יום אני לא נראית כמו בצילומים (לפעמים ממש לא), ובכל זאת יש בכך ערך עצום לדימוי העצמי.

16. תרגלי מדיטציה! כנראה שלא משנה על מה אדבר, בין אם זה אושר, אהבה עצמית או אהבת הגוף, אמליץ על תרגול מדיטציה (למעשה על תרגול נוכחות ברגע ההווה). שכן רק כשאנו נוכחים כאן ועכשיו אנחנו מסוגלים לראות את המציאות מעבר לסרטים הרעים שבראשנו ולחוש מי אנחנו באמת. על איך לעשות זאת קראי כאן…

בהצלחה : )

הצטרפי לרשימת הקשר שלי כדי לא לפספס מאמרים עתידיים…

ואם את מתעניינת בליווי אישי לחצי כאן…

אהבתם? מוזמנים לשתף
השארת תגובה