אלוהים לא שכח אותך ולא התבלבל

השבוע השתתפתי בפאנל עם עוד שלוש מנחות. דיברנו על ביטחון עצמי ואני הצגתי את הבנתי שכולנו נולדים שלמים; הרי תינוק שנולד אינו חש חוסר ביטחון, הוא אינו שופט את עצמו ואין חושב שאחרים טובים ממנו – כלומר, הוא חש שלמות עצמית.

במשך השנים, כתוצאה מהאנרגיה הרגשית בה אנו מוקפים ומאירועים שקורים לנו, מתפתח דימוי עצמי, שהוא למעשה הבנה חשיבתית שגורסת שאנו טובים יותר או פחות מאחרים. בחשיבה גם אם נהיה מצליחנים תמיד יהיו כאלה שהשיגו יותר מאתנו, ולכן אף פעם לא נהיה מספיק טובים.

אך מה שקרה אתמול בפאנל זה שאחת המנחות סתרה את דבריי והסבירה כיצד היא, בקליניקה שלה, מנקה להמוני אנשים מטענים מגלגולים קודמים, כלומר, מטענים שעמם נולדו, חסרים ותקולים.

והשאלה שעלתה לי – האם היא באמת חושבת שאלוהים התבלבל????

אלוהים שברא את גופנו ואת עולמנו בצורה כל-כך מורכבת ומושלמת, שנתן בידי כל בעלי החיים יכולות מופלאות ואת כל הכלים הדרושים לניהול חייהן בתבונה, ורק כשהגיע לחיה שאמורה להיות החכמה ביותר הוא התבלבל ויצר חיה מקולקלת? כזו שאינה יודעת כיצד לנהל את חייה, שתמיד מרגישה חסרה ופגומה, שצריכה הנחייה ותמיכה על כל צעד ושעל, שצריכה לשבת כל החיים בטיפולים ולהסתייע בידי מומחים?

ורגע לפני שאני ממשיכה – גם אם אינכם מאמינים באלוהים אלא בכוח הטבע – הרי לא תוכלו להתכחש לכך שיש כאן משהו מאוד לא סביר!

בנוסף, לרבים יש תחושה שאלוהים שכח אותם, ויש בהם כעס כלפי אלוהים (או כלפי חליפיו הרעיוניים, הגורל והמזל). ולכן היום, לכבוד השנה החדשה, אני רוצה לתת בידיכם כמה תובנות חשובות:

1. אתם שלמים ובתוככם כל הידע הדרוש לניהול חייכם!
אינכם בובות על חוט בידי משקעים מגלגולים קודמים (הזמנים קיימים כולם סימולטנית כך שזה לא יכול להיות, וחוץ מזה אני אישית יכולה להוכיח לכם למה קורה לכם מה שקורה, וההסבר יהיה תמיד נטוע בכאן ועכשיו!), אינכם מנוהלים בידי ההורמונים שלכם (כן, גם לא אתן הנשים! אלו רק מטענים של דרמה רגשית שמתפרצים ביתר שאת), אינכם צריכים לשבת שנים על גבי שנים בטיפול (זה אמנם נעים אך ימנע מכם את ההכרה בכך שאתם יכולים לעמוד ברשות עצמכם ויחסום גישה לידיעה שבתוככם), ואת התשובות לבעיותיכם תוכלו תמיד לגלות באמצעות הקשבה למחשבותיכם, תשומת לב לרגשותיכם, באנשים ובאירועים שאתם מושכים לחייכם, ובבחינת התוצאות שמביאה התנהגותכם.

אני דווקא כן מאמינה שאנו חווים יותר מגלגול אחד ושברמת הנשמה אנחנו בוחרים באתגרי חיים מסוימים כדי לחוות התנסויות שונות וללמוד להתמודד עם מכשולים. ולכן, ייתכן שבחרנו בגלגול זה להתמודד עם משהו שלא הושלם בגלגול אחר.

(וזה לא שזה לא בסדר לקבל ייעוץ ועזרה – אבל כדאי שיהיה כזה שמותיר את הכוח בידיכם ואינו יוצר תלות או הערצה).

2. למה אלוהים לא נותן לכם את מה שאתם כל-כך רוצים?
אלוהים אינו איש גדול שיושב בשמיים. הוא ברא אותנו בצלמו ובדמותו – כלומר, הוא היוצר של הייקום ואנחנו היוצרים של חיינו. לכל אחד מאתנו, באמצעות רצונותיו, אמונותיו והאנרגיה הרגשית שלו, יכולת ליצור את מציאות חייו כרצונו.

כשאיננו מקבלים משהו זה לא עונש, זה פשוט משום שיש לנו אמונה סותרת, פחד מהדרך או מהתוצאה, או שאנו מושכים משהו הפוך ממה שאנחנו רוצים. לדוגמה: אנחנו רוצים בעושר איך איננו מאמינים שהוא בהישג ידינו או מאמינים שכדי לזכות בו עלינו להתאמץ. רוצים זוגיות טובה, אך מאחר וזוגיות היא סימטרית אנחנו מושכים לחיינו אדם שמשקף את מצבנו הפנימי. רוצים קידום בעבודה אך מפחדים שנכשל במילוי התפקיד.

כדי להתחיל לקבל תוצאות שונות עלינו לבחון  את הדברים הבאים:

  • יחסנו לאחרים ובעיקר למשפחה מדרגה ראשונה (הורים, אחים, ילדים)
  • יחסנו לעצמנו – שיפוט עצמי מחמיר ולא מציאותי (אני צריכה, ויכולה כמובן, להיות מושלמת!), ודה-לגיטימציה עצמית (הוא צודק, אני סתם מתעצבנת מכל דבר ומגיבה בהגזמה…)
  • הניגון הפנימי שלנו – שלרוב הוא קינה פנימית כמעט מתמדת, על מה שקרה, קורה, יקרה או לא יקרה
  • הניגון החיצוני – שלרוב הוא תלונה על כל דבר קטן ו"הוצאת קיטור" תכופה (דבר שבטעות נחשב למועיל משום שהוא יוצר קטרזיס רגעי)
  • המחשבות והרצונות האמיתיים שלנו בכל רגע ורגע ("עכשיו בא לי להיות אתו למרות שאני יודעת שאח"כ אפגע". "אין לי כוח להתמודד אז אוותר שוב לעצמי/לילד")

אלוהים יצר ייקום בעל תודעה חיה שמגיב אלינו ולאנרגיה שבתוכנו ומזמן לחיינו אנשים ואירועים שמהדהדים עם אנרגיה זו, לטוב ולרע. ולכן לקיחת אחריות על האנרגיה הפנימית שלנו היא הבסיס ליצירה מודעת של מציאות חיינו.

בנוסף חשוב לזכור שאלוהים הוא ישות של אהבה מוחלטת ושל חמלה, לא של פחד, שכר ועונש.

3. כל הבעיות שמהן אתם סובלים נובעות מתחלואים של התרבות המודרנית
רוב בני-האדם חושבים שרק אתם משהו לא בסדר ושמצבם של כולם טוב יותר, אך למעשה האומללות והפחד הם נחלת הכלל בתרבות המודרנית. (אמנם לא במידה שווה, אך אצל הרוב במידה לא מועטה).

רגשות קשים, חרדות, תחושת חוסר ערך, ריקנות, בדידות, קושי ומחשבות שאינן נותנות מנוח – כל אלה נובעים מדפוסי חשיבה, התנהגות והתייחסות לרגש הטבועים בתרבות המודרנית והופכים את כולנו לבובות על חוט הנשלטות בידי רגשותינו.

בשבטים שיד הקדמה טרם נגעה בהם, למשל, תמצאו אנשים החיים בחיבור לטבע, בשלווה ובאושר. כלומר, לא כך נועדנו לחיות והדרך לשנות זאת היא להבין לעומק את אותם דפוסים השולטים בנו ולהשתחרר מהם. זה מה שאני מתארת לעומק בספרי 100% בחירה, וכמובן בתהליכים האישיים שאני מעבירה.

אז שתהיה שנה נפלאה ♥
ואם יש שאלות אשמח כמובן לענות…

אהבתם? מוזמנים לשתף
2 תגובות
  1. עידן

    שלום
    אני מתפלל כל הזמן לבורא עולם וזועק אליו כל הזמן. חמש שנים מתפלל בלי הפסקה, זועק אליו יום ולילה ובאמת נותן מעשות כל הזמן, מוציא על תרומות והכול יותר ממה שאני מוציא על עצמי ואני באמת עושה את זה מרצון אבל גם כדי שיפתח לי כי אני באמת במשקעים וכל הזמן בין עבודות והפרנסה שלי מאז השחרור מהצבא לא בשמיים בכלל כל הזמן מפטרים אותי, כל הזמן מתקשה למצוא עבודה ואצלי כל הזמן הדרך לא פשוטה. אני מתפלל כל הזמן לבורא עולם שיאפשר לי לזכות לוטו יום אחד וואלה להיות עשיר, להשקיע נדלן וכמובן גם לתת המון תרומות ומעשים טובים. וחמש שנים זועק אליו ושום דבר לא קורה כל הזמן עיכובים והתפילה לא מתגשמת. ואני תמיד מנסה בכל יכולתי לשכנע אותו וגם נדרתי לו שאתן וטעות הכי קטנה שיראה שייקח ממני את הכסף. אני יודע כמה כסף יכול להרוס ואנשים גם הרבה הפסידו אבל ציינתי לפניו שאני מוכן לקחת אחריות וגם שאעבוד לא אתעצל אני יעבוד בתסריטאות שאני מאוד אוהב וזה משהו שיעשה לי טוב אבל זה לא רע בתור הבן שלו לרצות לזכות בלוטו ולעשות גם טוב למען אחרים. השאלה למה זה עדיין לא מגיע? אני חמש שנים מתפלל.

    • שרון שחף

      היי עידן,
      תודה על השיתוף.
      ממליצה לחזור למה שרשמתי בסעיף 2
      ומעבר לכך, לקבל עזרה – אימון/טיפול שיעזור לך להבין למה מפטרים אותך מהעבודה.
      לא הייתי נתלית בזכיה בלוטו, אבל אם אתה מתעניין בנדל"ן תמיד אפשר להתחיל בצעדים קטנים – לקחת קורס מקצועי ומשם לבנות את עצמך.
      אתה מעיד שאתה בחור צעיר – רק כמה שנים לאחר צבא – אז יש לך די והותר זמן לבנות את עצמך לאן שתרצה.
      אבל שוב, מזמינה להתחיל עם מה שרשמתי בסעיף 2.
      המון בהצלחה!

השארת תגובה