עשרת הדיברות שלי לשמירה על מוטיבציה גבוהה

הי, כאן שרון,
והיום אני עם פוסט ממוקד לכבוד החזרה לשגרה שכולו על:  מ-ו-ט-י-ב-צ-י-ה !!! בו אגלה לכם מהן עשרת הדיברות שלי לשמירה על מוטיבציה גבוהה.

IMG-20160430-WA0028v3

1. להתחבר לרצון – רק כשאני עושה משהו שבאמת מלהיב אותי או שאני בבירור מבינה מה המטרה שלו, אני מחוברת לעשייה – ולכן אני מקפידה לברר עם עצמי מהו רצוני האמיתי.

2. מיקוד – אני לא מבזבזת אנרגיה על לעשות דברים שאני לא מבינה לְמה אני עושה אותם או עושה דברים רק כי מישהו אמר שצריך. אני גם מפסיקה לעשות דברים שאני רואה שפשוט לא עובדים, כגון דיאטות נוקשות מדי או לשבת בבית ולבכות בתקווה שמשהו ישתנה.

3. ללקק את הפצעים – כשאני נפגעת אני לא מעמידה פנים שכלום לא קרה ומנסה לברוח מרגשותיי, אני מורידה הילוך ונותנת לעצמי זמן 'ללקק את הפצעים' ולהתאושש.

4. סליחה עצמית – מכיוון שגיליתי שכעס עצמי, שיפוט עצמי והלקאה עצמית רק תוקעים אותי במקום – לא משנה מה עשיתי ולא משנה כמה פעמים נכשלתי – אני תמיד סולחת לעצמי.

5. העזה – גם כשאני מפחדת אני קמה ועושה דברים שחשובים לי, עוד לפני שעבר הפחד. כי זוהי בעצם הדרך להתגבר עליו, לא לשבת בבית ולחכות שיעבור.

6. נחישות – כאשר משהו חשוב לי באמת אני לא מרימה ידיים עד שאני משיגה אותו. אם לא הצלחתי אני נותנת מקום לאכזבה ואז מתאוששת ומנסה שוב. אם החלטתי שאשיג משהו – אמצא דרך להשיגו!

7. לקיחת אחריות על יחסי לאחר – במשך השנים הבנתי שבידי הכוח להשפיע על היחס שאני מקבלת מכל אדם ואדם על-ידי לקיחת אחריות על יחסי אליו. כאשר אני נוהגת באדם באופן מכבד – גם בפניו וגם מאחורי גבו – יחסו אלי משתנה. למדתי גם להציב גבולות ולא לתת לאנשים 'לטפס עלי' ולנצל אותי, שכן אני יודעת שבמקרה כזה בסופו של דבר כעסי יתפרץ בצורה חסרת פרופורציה. כאשר אני מנהלת מערכות יחסים בריאות ומאוזנות אני חוסכת אנרגיה יקרה שהיתה מתבזבזת בעבר על עלבונות, האשמות ומריבות.

8. לשנות או להפסיק להתלונן – עוד גוזל אנרגיה עצום זו הנטייה להתלונן כל הזמן ללא טעם, כביכול כדי לפרוק רגשות קשים. אלא שהתלונה רק מעצימה את האומללות. לכן, לא משנה מה קורה, אני נמנעת מלהתלונן. אני נשארת שקטה, בוחנת מה ביכולתי וברצוני לעשות, ואז עושה זאת.

9. איזון רגשי – הבסיס לכל עשייה יעילה הוא מצב של שלווה ואיזון רגשי. כשאנו פועלים מתוך פחד, כעס או לחץ, עשייתנו אינה יעילה. לכן במשך השנים השקעתי המון זמן וכסף כדי לפתור את המטענים והדפוסים שפגעו בחיי ולהפוך לאדם מאוזן ושלו. אני יודעת שאם לא הייתי עושה זאת – דבר ממה שהשגתי לא היה אפשרי.

10. אהבה וקבלה עצמית – כשאני במצב של אהבה עצמית אני שלמה עם עצמי ומסופקת ממה שיש לי. כשאני מטילה ספק בעצמי, אני מרגישה שאני לא מספיק מוצלחת למרות כל הישגיי. לכן אני תמיד שואפת להיות במצב של אהבה וקבלה עצמית, גם אם הגוף שלי לא מושלם או כששוב עשיתי משהו שהבטחתי לעצמי שלא אעשה.

סופ"ש מקסים! 🙂

אהבתם? מוזמנים לשתף
10 תגובות
  1. סיונה

    פשוט תמציתי ונפלא
    בהחלט נותן מוטיבציה 🙂

  2. דבורי

    מקסים מקסים מקסים שרון,
    תענוג לקרוא.
    תודה רבה!

  3. רינת

    נהניתי לקרוא את דברייך.כמה חוכמה והבנה יש בהם.מרום גילי המופלג…אכן נוכחתי שזאת הדרך להתמודד עם דברים שקורים לנו.והם הצדיקו את הדרכים הללו.בהצלחה.

  4. דנה

    ממוקד!! ועוזר להבין איפה אתה נמצא 🙂 פשוט נפלאה כמו תמיד!

השארת תגובה