שבעה כללים לשמירת הביטחון העצמי מול אחרים

לא אחת אנחנו מאבדים את הכוח מול אחרים ומרגישים לפתע קטנים ומושפלים. אז היום אני עם 7 כללים שיאפשרו לכם להמשיך להרגיש בעלי ערך ובטוחים:

1. אל תתנו לאנשים לעשות מכם צחוק, להשפיל או להוריד אתכם. דבר כזה לא נעשה בדיבורים אלא בהצבת גבולות. אמירה כגון: "זה לא מצחיק", "לא מתאים לי שאתה מדבר אלי ככה", או "אם אתה רוצה משהו דבר אלי בטון נורמלי" תהיה ההתחלה. אבל אחר-כך מגיע השלב שבו אתם חייבים להפסיק להתייחס ולענות כשמישהו מוסיף לעשות את מה שהוא רגיל (ונהנה ממנו, שכן זה מקנה תחושת כוח להוריד אחרים).

2. אל תלחמו על כך שכל העולם יבין אתכם ויסכים אתכם. אנשים הרבה פעמים לא רוצים להבין, גם כי זה מקנה להם תחושת כוח וגם כי הם רוצים שדברים יהיו בדרך שלהם. וכשאנחנו מתאמצים להסביר שוב ושוב זה רק מחליש אותנו. אנשים לא צריכים לקבל כל דבר, הם צריכים להסכים עם דרכנו והחלטותינו כעובדה.

3. הסכימו לאבד! אם לא תסכימו לאבד את היחסים, את הערכתו או את אהבתו של מישהו, לעולם לא תעזו לעמוד על שלכם. כשתעזו לפעול בדרך שלכם זה אכן עלול לגרום לכך שתאבדו את מה שאתם חוששים, אבל מצד שני זה לא בהכרח יגרום לכך, ולרוב זה יביא לכם כבוד והערכה.

4. אל תתאמצו למצוא חן. לפעמים אני מוצאת את עצמי משתדלת לנהל שיחה או לומר משהו, כשזה קורה זה תמיד מאולץ ותמיד גורם לי להתבאס שבמקום לשתוק ניסיתי בכוח למצוא חן.

5. אם מישהו שואל אתכם שאלה שלא בא לכם לענות עליה, אל תענו. זה יכול להיות כל דבר, למה אתם לא בזוגיות, למה לא עשיתם תואר, למה עדיין אין לכם ילדים, למה אתם לא עושים משהו רציני יותר עם החיים וכד'. אתם לא חייבים הסברים לאף אחד. גם כאן, אנשים הרבה פעמים שואלים כדי לשאוב תחושת כוח מהתעסקות בבעיות ובחסרונות של מישהו אחר. ניתן פשוט לומר משהו כמו: "אני לא מעוניין להיכנס לזה".

6. אל תתנו לאנשים לגרור אתכם לריבים מיותרים. כשמישהו מתחיל להאשים אתכם ענו באופן טכני מספר פעמים ואז הפסיקו לענות, בעיקר על שאלות שאין להן מענה כגון: "אני לא מבינה איך בכלל חשבת לעשות את זה?????" אם פגעתם במישהו רצוי לומר פעם אחת, מקסימום פעמיים משהו כמו: "אני מצטערת שנפגעת", אבל אם הבנאדם שמולכם לא מסוגל להניח אמרו לו או לה: "שוב, צר לי שנפגעת ואני בהחלט לוקחת את זה לתשומת לב, אבל אין טעם להמשיך לדון בזה." ואם אותו אדם עדיין לא יוצא מהאטרף שלו, זה בסדר להפסיק לענות.

7. זכרו שהרבה פעמים אנשים פוגעים באחרים בגלל תחושת חוסר הערך שלהם. זה לא אומר שאתם צריכים להתיר זאת, אבל כשאנחנו מבינים שבנאדם הוא לא סתם "רע" אלא זקוק לתחושת כוח, ושהוא עושה זאת על חשבוננו כי אנחנו מאפשרים זאת, הדברים נראים אחרת מאשר כשאנחנו שמים אותו כאיזה אליל רב עוצמה ורואים את עצמנו פחותים מולו.

אהבתם? מוזמנים לשתף
השארת תגובה