עשר סיבות להחזיר את הקריאה לחייך!

יוני הוא חודש הספר ולכבודו החלטתי להקדיש מייל לאחד הדברים החשובים שליוו אותי בחיי ושהיו כנראה אחד הגורמים ששמרו על יציבותי הנפשית אף ברגעים קשים.

כן, כן, אני מדברת על קריאה!

אמי היתה אשת ספר ומאז שהיינו בכיתה א' היא הקפידה שאני ואחותי תמיד נקרא.

במשך השנים, ובעיקר בשנים הקשות שעברו עלי בגיל ההתבגרות, תמיד הספר שמש לי חבר ותומך, וכך גם כשהייתי דחויה חברתית, אף פעם לא הייתי באמת לבד.

לילדים של היום (ולכולנו בעצם) יש "חבר תומך" מסוג אחר – זהו המסך כמובן. אך "חבר תומך" זה, במקום לעזור זורע הרס, והופך אותנו לזומבים מכורים שלא מסוגלים להתרכז בשום דבר שאינו קופץ ומרצד.

חוץ מבשנים שעשיתי תארים תמיד קראתי. וכשלעתים אני מזניחה את הקריאה לזמן מה, כשאני חוזרת לקרוא אני מרגישה כאילו חזרתי הביתה.

אז הנה 10 הסיבות שלי מדוע לחזור לקרוא *ספרים* עוד היום ואיך לעשות זאת נכון!

1. קריאת ספר, בניגוד לפעילויות מסכים או קריאת כתבות ועיתונים, דורשת מידה של ריכוז ודמיון יצירתי. הריכוז יוצר רגיעה, ובניגוד למיסוך המחשבתי של המסכים, מהווה הסחה בריאה מעיסוק בבעיותינו.

2. לרבים יש היום בעיות שינה. קריאת כמה עמודים לפני השינה, או אם אתם מתעוררים ומתחילים להתהפך מצד לצד באמצע הלילה, מועילה לשינה שקטה ובריאה.

3. ספר תמיד יותר טוב מסדרה או מסרט, וזה יודע כל מי שקרא אי-פעם ספר שאח"כ בוים. שכן הפירוט שאליו ניתן להגיע והעובדה שאתם אלו שיוצרים את התפאורה בראשכם, אינה ניתנת לתחרות.

4. הקריאה מכריחה אותנו להיות נוכחים יותר, ולכן אם אתם לא בעניין של מדיטציה, הקריאה היא תחליף ראוי (או תוספת חשובה).

5. אני קוראת רק בדיגיטלי, ולכן לכל מקום שאני הולכת הספר הולך איתי. אני יכולה לסחוב מלא ספרים לחו"ל (באפליקציה), כשאני יושבת וממתינה במקום כלשהו אני קוראת (במקום שוב לשוטט ברשתות), וניתן אפילו לקרוא בחושך אם האור מפריע לאלו שסביבכם או שאתם בלילה בחוץ מסיבה כלשהי…

(הרבה שואלים אותי אם זה לא קטן ולא נוח. אז לא. אפשר להגדיל את הטקסט לאיזה גודל שרוצים, לעמעם את הרקע שלא יסנוור, והטקסט כמובן מתאים את עצמו לגודל המסך).

6. קריאה היא פעילות זמינה וזולה. בכל יישוב יש היום ספריה חינם, ורוב הספריות בארץ מחוברות גם לפרוייקט הספריות הדיגיטליות. (פותחים כרטיס בספריה המקומית ומתחילים להשאיל בספריה עצמה או באפליקצית Libby בדיגיטלי).

7. אם לא קראתם מעולם, או לא קראתם מזמן, אל תתחילו עם משהו כבד. יש אלפי ספרים קלילים וסופר מושכים שיקלו עליכם את החזרה. אני מאוד אוהבת את הספרים של הסופרת ליאן מוריארטי, עפתי על הסדרה של "נגמר העוף" (סופר קליל אבל חמוד לאללה), סדרת המתח של לארס קפלר שמתחילה עם "המהפנט" מצוינת, וגם סדרת המתח "סודות אפלים". ויש עוד המון המון. (יש קבוצות בפייסבוק שם תוכלו למצוא המלצות על הז'אנר שאתם אוהבים. חפשו: מועדון קריאה לאוהבי ספרים).

8. אם יש ספר שנחשב טוב אבל אתם תקועים אתו, הניחו לו. אם אתם אמורים לקרוא את הספר הוא "יקפוץ" לידיכם בהזדמנות המתאימה. (היה למשל ספר שפעם המליצו לי לקנות וכשהתחלתי חשבתי שהוא מטופש והפסקתי. כמה שנים אח"כ פתאום מצאתי את עצמי פותחת אותו וקוראת בשקיקה).

9. אל תקראו רק ספרי התפתחות אישית. אני מתה על התפתחות אישית ונהנית מכך, אבל לפעמים הכי כיף זה לקרוא פנטזיה, מד"ב, רומן או מתח. אל תהפכו קריאה לעבודה, זה רק יגרום לרתיעה!

10. על אף הנאמר בסעיף הקודם, לפעמים התפתחות אישית זה הכי הכי! ואם אתם בדיוק בעניין, אז גם אני כתבתי ספר התפתחות אישית 🙂 ואשמח אם תבחרו לקרוא אותו (מתאים גם כמתנה למישהו שאוהבים).

מאז שספרי 100% בחירה יצא לאור קיבלתי עליו המון ביקורות סופר מפרגנות. ניתן לקנותו בפורמט מודפס בתוספת בונוסים שווים ב-69 ש"ח, או ב-20 ש"ח בלבד בדיגיטלי לרגל חודש הספר!

קריאה נעימה ♥
שרון

אהבתם? מוזמנים לשתף
השארת תגובה